×

Verhuizen van je website of VoIP nummer(s) zo geregeld

Aanvraag verhuizen website of VoIP nummer(s)

Er komt van alles kijken bij een verhuizing. Ook als je jouw website of VoIP nummer(s) naar ImHosted.NL wilt verhuizen vraagt dat om de nodige voorbereiding en werkzaamheden. Wij snappen dat je daar tegenop kunt zien en het liever uit handen geeft. Via onderstaand formulier helpen wij je graag

Geen kosten bij verhuizen

Wij rekenen geen kosten voor het verhuizen van je website of VoIP nummer(s). Je betaalt wel voor je domeinnaam en je hostingpakket.

Informatie verhuizen VoIP nummers (nummerportering)

Wanneer ImHosted.NL een nummerportering indient wordt deze nummerportering verstuurd naar de huidige provider. Hiermee vraagt ImHosted.NL aan de huidige provider of ImHosted.NL de telefoonnummer(s) welke zijn ingevuld in het formulier mag overnemen. De huidige provider zal vervolgens gaan kijken of alle gegevens die ImHosted.NL indient correct zijn. Het is daarom belangrijk dat het formulier met de juiste gegevens wordt ingevuld.

Een nummerportering kan afgewezen worden omdat:

  • De bedrijfsnaam niet correct is. De bedrijfsnaam moet overeenkomen zoals deze bekend is bij de huidige provider.
  • De NAW-gegevens niet correct zijn. Ook de NAW-gegevens moeten overeenkomen zoals deze bekend zijn bij de huidige provider.
  • Een langdurig contract is afgesloten en de einddatum in de toekomst ligt.
  • Er meerdere netnummers in één aanvraag worden vermeld.
  • Er ISDN en PSTN lijnen binnen één aanvraag worden vermeld.
  • Wanneer er een enkelvoudig nummer wordt opgegeven terwijl deze verwerkt zit in een 10, 100 of 1000-nummerblok.

De bovenstaande informatie kan ImHosted.NL helaas niet inzien. Vul daarom het formulier correct in en mocht er ergens twijfel over zijn neem dan contact op met de huidige provider. Het is niet verplicht om een kopie factuur aan te leveren bij het verhuisverzoek maar kan in sommige gevallen het porteringsproces versnellen.
Als de huidige provider akkoord gaat met de uitportering dan ontvangt ImHosted.NL hiervan een update met daarin vermeld per wanneer ImHosted.NL het nummer mag porteren. Vanaf deze datum heeft ImHosted.NL 90 dagen de tijd om daadwerkelijk het nummer te porteren. Wanneer ImHosted.NL een update ontvangt brengen wij u hiervan op de hoogte.

Opzegging abonnement bij huidige provider:
ImHosted.NL kan op geen enkele manier contracten inzien die door de klant zijn aangegaan met de huidige provider. Het is altijd verstandig om dit vooraf te controleren zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Wanneer het nummer daadwerkelijk is geporteerd adviseert ImHosted.NL altijd om te controleren bij de oude provider of het nummer/abonnement hiermee ook is stopgezet.

Belangrijk:
Controleer altijd of er diensten zijn verbonden aan het nummer wat geporteerd dient te worden zoals een alarmsysteem, pin of bijvoorbeeld een Alles-in-1 abonnement met internet en televisie.
ImHosted.NL kan deze informatie niet opvragen en/of inzien. Het is altijd belangrijk om dit voor de nummerportering te controleren.

Wat doen wij voor je?

Om het proces zo vlot mogelijk te laten lopen kun je onderstaand verhuisformulier vast invullen. Wij gaan dan aan de slag om je verhuizing voor te bereiden en met jouw toestemming in gang te zetten. Daarbij kun je altijd rekenen op onze uitgebreide support. Wel zo makkelijk!

Krijg een gratis .nl domeinnaambij inschrijving voor onze nieuwsbrief

Vul hieronder je gegevens in en ontvang de kortingscode voor het registreren of verhuizen van een gratis .nl domein. Je betaalt dan het eerste jaar dus helemaal niets voor je domeinnaam!

Daarnaast blijf je op de hoogte van onze beste diensten, producten en aanbiedingen. We sturen je nooit meer dan 1 keer per maand een nieuwsbrief.

Ben je ons toch zat? Dan kun je gewoon de uitschrijflink onderaan de e-mail gebruiken.