×

Informatie voorwaarden Retourverzoeken

Retour Voorwaarden

Lees ze goed door voordat je een retourverzoek doet

De algemene regel is dat je artikelen (met uitzondering van licenties) aan ons mag retourneren, tenzij er op de factuur/pakbon of in de webshop bij het artikel staat dat het niet geretourneerd mag worden. Bijvoorbeeld bij een aanbieding of demomodel. Welke mogelijkheden zijn er:

1. DOA (Dead on Arrival)

Je hebt een artikel ontvangen en dit blijkt niet te werken. Met andere woorden bij ontvangst is het al defect of binnen 2 weken defect. Als er bij de levering van het artikel sprake is van zichtbare schade, dan dient dit te allen tijde vermeld te worden op de vrachtbrief van de vervoerder, zodat wij de schade kunnen verhalen bij onze verzekeraar. Indien er geen melding gemaakt is op de vrachtbrief van de vervoerder is het risico alleen en volledig voor jouw rekening en is er dus geen sprake van een DOA. Indien na controle blijkt dat het artikel niet defect is brengen wij € 35,00 diagnosekosten in rekening.

2. Defecten binnen en buiten de garantie

  • a. Op basis van onze factuurdatum wordt de ingangsdatum van de garantietermijn bepaald. Bepaalde artikelen worden soms niet gerepareerd. Dit heeft over het algemeen te maken met het feit dat een nieuw artikel aanschaffen goedkoper is dan reparatie. Binnen de garantietermijn vervangen wij dan de telefoon voor een nieuw exemplaar.
  • b. Buiten de garantietermijn hanteren wij het beleid dat wanneer een reparatie duidelijk duurder wordt dan vervanging, wij een nieuw toestel zullen leveren en in rekening brengen.
  • c. Artikelen worden niet gerepareerd en vallen automatisch buiten de garantie, als er sprake is van nalatigheid, opzet, waterschade, brandschade, blikseminslag of oxidatie. Indien een ter reparatie aangeboden artikel, ongeacht de reden, automatisch buiten de garantie valt en je al in het bezit bent van een door ons aangeboden vervangend artikel, worden de kosten van het vervangend artikel als wel de reparatiekosten alsnog aan jou in rekening gebracht.
  • d. Blijkt na controle dat het artikel helemaal niet defect is, dan brengen wij  € 35,00 diagnosekosten in rekening.

Hoe gaan we verder om met retouren?

  1. Je retourneert een artikel met een bepaald serienummer. Dit artikel wordt gerepareerd en vervolgens naar jou teruggestuurd. Het artikel dat je ontvangt heeft dus hetzelfde serienummer. Deze procedure kan enkele weken duren, maar je ontvangt wel 3 maanden garantie op het gerepareerde toestel. Let op: wanneer het artikel opnieuw ter reparatie wordt aangeboden dient het toestel één week voor de garantie verloopt te zijn aangemeld en in het bezit te zijn van onze reparatieafdeling.
  2. Je retourneert een artikel met een bepaald serienummer. Dit artikel wordt gerepareerd. Ondertussen sturen wij, wanneer op voorraad, een gelijkwaardig, omgeruild artikel (SWOP) naar je toe. Dit artikel heeft dus een ander serienummer.

Garantie geeft niet automatisch recht op een nieuw artikel, deze keuze ligt bij ImHosted.NL. Indien reparatie onmogelijk blijkt, zal ImHosted.NL het artikel vervangen door een ander, gelijkwaardig artikel. Op dit artikel geldt altijd de rest van de garantieperiode van het eerste, originele artikel.

3. Verkeerd product ontvangen

Je hebt een artikel ontvangen wat je niet besteld hebt. Het kan zijn dat het juiste wel op de pakbon staat en het kan zijn dat wij het verkeerde artikel ingevoerd hebben. Wij zullen in dit geval naast het versturen van de juiste artikelen ook een eventuele pick-up verzorgen van de verkeerd geleverde producten.

4. Je hebt een artikel verkeerd of teveel besteld

De artikelen die u retour stuurt mogen niet ouder zijn dan 2 weken na leverdatum en uiteraard ongeopend, origineel en onbeschadigd verpakt en niet verbroken zegels. Is het artikel al langer in uw bezit dan heeft het artikel een stock- en garantie afschrijving van een additionele 5% per maand. Artikelen ouder dan 16 weken of artikelen welke End-of-Life zijn worden niet teruggenomen. De End-of-Life status kunt u terugvinden in de ImHosted.NL webshop.